Ogólnopolski turniej robotyczny „Liga Robotów”
07.03.2023 22:32W maju drużyna z naszej szkoły wystartuje w ogólnopolskim konkursie robotycznym organizowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Inicjatywa jest realizowana w ramach największego rządowego programu edukacyjno-technologicznego „Laboratoria Przyszłości”. Adresatami inicjatywy są uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej.
Idea „Ligi Robotów” została oparta na tzw. kierunkach STEAM (ang. science, technology, engineering, art, mathematics), które zakładają łączenie i przenikanie się najnowszych osiągnięć nauki, inżynierii, technologii, a także sztuki i matematyki. Edukacja realizowana w ramach przedsięwzięcia ma wspierać rozwój takich kompetencji przyszłości jak: kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja.
Zadania w ramach „Ligi Robotów” zostały podzielone na trzy główne kategorie:
- Przejazd robota – robot skonstruowany przez drużynę będzie wykonać różnego rodzaju misje na specjalnie przygotowanej arenie;
- Projekt badawczy – opracowanie przez drużynę rozwiązania problemu przedstawionego w regulaminie gry na dany sezon;
- Projekt robota – zaprezentowanie przez drużynę procesu powstawania ich robota.
Dzień Bezpiecznego Internetu
25.02.2023 08:41Od 6 do 10 lutego obchodziliśmy Dzień bezpiecznego Internetu. W tym roku przypadł on na 7 lutego 2023 roku. Jest to święto corocznie obchodzone w całej Europie. Powstało z inicjatywy Komisji Europejskiej, a ma na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
W ramach tego dnia klasy starsze wysłuchały:
wypowiedzi Gary Kovacsa – Tracking the trackers,
fragmentów wykładu Michała Kosińskiego – Profilowanie osobowości na podstawie danych cyfrowych
oraz prezentacji pt. ”Cyberprzemoc”
Klasy 4-5 poznały wirtualne postacie Plika i Foldera, z którymi rozwiązywały trudne sytuacje związane z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu.
Projekt Astro Pi Mission Zero
13.01.2023 00:27Kolejny raz pracowaliśmy w międzynarodowym projekcie Astro Pi Mission Zero. Mission Zero oferuje młodym ludziom szansę na uruchomienie swojego kodu w kosmosie! W tym roku pisaliśmy program do odczytu czujnika koloru i jasności na komputerze Astro Pi na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Tematem Mission Zero 2022/23 była „Flora i Fauna”. Obrazy mogły przedstawiać dowolny aspekt tego motywu, na przykład kwiaty, drzewa, zwierzęta lub owady. Uczniowie projektowali kolorami w arkuszu kalkulacyjnym wzór rośliny lub zwierzęcia. Następnie przenosili kolory do kodu w Pythonie. Dodatkowym ograniczeniem był czas wykonywania kodu, max 30 sekund.
W czerwcu uczestnicy otrzymają certyfikat, który pokazuje lokalizację ISS w momencie, kiedy ich program został uruchomiony!
Zmagania LIGI Algorytmicznej
07.12.2022 00:51Od 24 listopada bierzemy udział w zmaganiach LIGI algorytmicznej, w ramach CMI w kategorii Skrzaty, przeznaczonej do rywalizacji zespołów uczniów szkół podstawowych, z klas IV - VIII, którzy programują w języku Scratch. LIGA odbywać się będzie w sześciu rundach, w trybie on-line.
Zgłoszone rozwiązania zadań będą oceniane automatycznie, a końcowa punktacja zespołów będzie sumą punktów zdobytych w każdej z rund, oprócz rundy zerowej, która przeznaczona jest na zapoznanie się z systemem. Po zakończeniu zmagań, trzy najlepsze zespoły z każdej z kategorii otrzymają nagrody rzeczowe.
Życzę wielu sukcesów
M. Rzadkowolska
Laureat konkursu CodeWeek 2022
07.12.2022 00:49Nasza szkoła została laureatem konkursu CodeWeek „1000 pierwszych organizatorów”
W październiku odbywał się Code Week 2022. Z Polski wzięły udział 13833 szkoły. My znaleźliśmy się wśród 1000 pierwszych szkół. Zadaniem konkursowym było przeprowadzenie lekcji w ciągu całego tygodnia oraz opis przeprowadzonych działań. W nagrodę otrzymamy pakiety 10 gier CodyRoby wraz ze specjalną taśmą, która pozwoli przenieść planszę do gry w dowolne miejsce i zwiększyć jej rozmiar.